BeamNG.drive
Wersja | BeamNG.drive LATEST |
Wymagania | Windows XP / Vista / Windows 7 / Windows 8 / Windows 10 |
Deweloper | BeamNG |
Strona do pobrania | BeamNG.drive |
BeamNG.Drive to gra wideo z otwartym światem symulacji pojazdów, opracowana i opublikowana przez BeamNG GmbH. Podstawową cechą tej ambitnej gry jazdy jest jej poleganie na fizyce miękkiego ciała, które mogą realistycznie obliczyć i wizualnie pokazać efekty powierzchni drogi i kolizji na ciała wirtualnych samochodów.
Podczas gdy zdecydowana większość gier zręcznościowych i symulacyjnych opiera się na fizyce ciała sztywnego, gdzie poszczególne elementy wewnątrz samochodu nie mogą być zginane, skręcane lub w jakikolwiek inny sposób przekształcane, ta gra pozwala poszczególnym elementom samochodu podlegać wpływom sił zewnętrznych i dramatycznie wpływać na ich kształt podczas dużych kolizji.
Powstanie tego tytułu wywodzi się z wcześniejszych wyczynów zespołu deweloperskiego, który pracował nad tytułem Rigs of Rods z 2011 roku. Prace te doprowadziły do powstania dwóch gier, BeamNG.Drive oraz napędzanego CryEngine 3 “Torque” . Pierwotnie wydana w formie wczesnego dostępu latem 2013 roku, pierwsza publiczna wersja gry BeamNG Drive trafiła na platformę dystrybucji gier PC Steam w maju 2015 roku.
Od tego czasu gra otrzymała liczne aktualizacje i rozszerzenia, które zapewniły graczom szeroki wachlarz dodatkowych wyzwań związanych z jazdą i modami online. Jednym z najnowszych dodatków jest wsparcie dla importu samochodów z “Automation” , wysoce kompetentnej gry potentata firm samochodowych, opracowanej przez Camshaft Software.
Silnik fizyki w BeamNG.Drive pozwala użytkownikom doświadczyć niespotykanego dotąd poziomu szczegółowości w odniesieniu do uszkodzeń samochodów. Pojazdy realistycznie wyginają się i reagują na powierzchnię, metalowe i plastikowe części mogą się wyginać i roztrzaskiwać, mogą zostać wyrwane ze swoich pozycji i odlecieć, opony mogą zostać wygięte i całkowicie usunięte, szyby mogą się roztrzaskać, a w najbardziej gwałtownych zderzeniach nawet zbiorniki paliwa mogą pęknąć i eksplodować. Potężny silnik fizyki może być używany nie tylko do gier, ale także do symulacji fizyki samochodów w świecie rzeczywistym, takich jak próby akrobacji samochodowych dla produkcji filmowych.
Tryby rozgrywki obecne w BeamNG.Drive obejmują wszystkie aspekty gatunku sim-racing. W grze znajdziemy rozbudowane kampanie (zbiór mniejszych scenariuszy), tryb próby czasowej oraz tryb free roam, w którym użytkownicy mogą swobodnie kreować zabawę ścigając się lub zderzając swoje samochody z obiektami w otoczeniu.
Gra symulator obsługuje zarówno offline single-player gry, i kilka trybów MP online z wbudowanym matchmaking z przyjaciółmi. Oprócz tego gra daje graczom dostęp do zaawansowanych narzędzi edycyjnych, które nie tylko mogą podrasować fizykę pojazdów, ale także być wykorzystywane do tworzenia nowych map, środowisk i nie tylko.
Jest to ważne, aby zauważyć, że BeamNG Drive jest głównie koncentruje się na lżejszych samochodów, które mogą być ścigane na torach i środowisk off-road. Symulacja lub ciężarówek lub innych dużych platform nie jest obsługiwana i może być doświadczony w innych tytułach, które posiadają fizykę miękkiego ciała, takich jak Rigs of Rods.
Podczas gdy BeamNG.Drive może być odtwarzany na skromniejszych konfiguracjach PC, pełny potencjał silnika fizyki miękkiego ciała można doświadczyć tylko na bardziej nowoczesnych komputerach do gier, które mają ponadprzeciętny sprzęt do gier. Aby uzyskać pełne wrażenia, twórcy gry zalecają konfigurację komputera z nowoczesnym 8-rdzeniowym procesorem, 16 GB pamięci RAM i kartą graficzną GeForce GTX 970.