Strona główna > T > Tux Paint For Mac

Tux Paint for Mac

WersjaTux Paint 0.9.26 LATEST
WymaganiaMac OS X 10.6 or later
DeweloperNew Breed Software
Strona do pobraniaTux Paint for Mac

Tux Paint for Mac to darmowy, wielokrotnie nagradzany program do rysowania dla dzieci w wieku od 3 do 12 lat (np. przedszkola i K-6). Tux Paint dla systemu macOS jest używany w szkołach na całym świecie jako narzędzie do nauki rysowania na komputerze. Łączy w sobie łatwy w użyciu interfejs, zabawne efekty dźwiękowe i zachęcającą maskotkę z kreskówki, która prowadzi dzieci podczas korzystania z programu. Dzieci mają do dyspozycji puste płótno i wiele narzędzi do rysowania, które pomagają im być kreatywnymi.

Dostępnych jest wiele przydatnych narzędzi do rysowania. Płótno rysunkowe ma stały rozmiar, więc użytkownik nie musi się martwić o "piksele" lub "cale" przy tworzeniu nowego obrazu. Cały program mieści się na ekranie tak małym, jak 640x480, i może być wyświetlany na pełnym ekranie, aby ukryć podstawowy interfejs "pulpitu" komputera. (Domyślnie ustawiony jest na tryb 800x600, ale może pracować w większych rozmiarach i w trybie pionowym lub poziomym). Ładowanie i zapisywanie obrazów odbywa się za pomocą miniatur, więc nie jest potrzebna żadna wiedza na temat struktury systemu plików systemu operacyjnego. Nawet nazwy plików są zbędne.

Właściwości i najważniejsze cechy

Różne dostępne pędzle Rodzice/nauczyciele mogą dodawać więcej pędzli Pędzle mogą być animowane Pędzle mogą zmieniać kształt w zależności od kierunku, w którym są rysowane Alternatywne palety kolorów mogą być tworzone i używane Próbnik kolorów, do wybierania kolorów z rysunku (Nowość w 0.9.23) Dostępne są setki obrazów znaczków fotograficznych i kreskówkowych Rodzice/nauczyciele mogą dodawać kolejne znaczki i tworzyć kategorie Znaczki mogą mieć przypisany tekst opisowy i próbki dźwiękowe (nazwy, fakty itp.) i/lub efekty dźwiękowe.) i/lub efekty dźwiękowe przypisane do nich Znaczki można zmieniać rozmiar, obracać i odbijać Rastrowe mapy bitowe (Portable Network Graphics (""PNG"")) z pełnymi kolorami i przezroczystością alfa (32bpp RGBA) obsługiwane Grafika wektorowa (Scalable Vector Graphics (""SVG"")) obsługiwana Używa pędzli Paint Brush 'Gumka' pokazuje, gdzie linia zostanie narysowana, gdy poruszasz myszką Rysuj różne wypełnione i niewypełnione kształty wielokątne Obracaj kształty (ta funkcja może być wyłączona dla młodszych dzieci) Chodź z różnymi czcionkami Pogrubienie, kursywę i rozmiar można zmienić Rodzice/nauczyciele mogą dodać więcej czcionek Obsługuje wiele języków Etykiety mogą być przenoszone lub edytowane później Drukuj obrazy na drukarce

echy i zalety

Biblioteki odcisków stóp
Dostarczane biblioteki obejmują szeroki zakres komponentów przelotowych, w tym wszystkie najbardziej powszechne typy opakowań układów scalonych, tranzystorów, diod i złączy. Standardowo dostarczane są również pełne biblioteki IEC i odciski SMT, które obejmują wszystkie standardowe style pakowania układów dyskretnych i scalonych. Dołączone są zarówno biblioteki IPC-782 jak i IPC-7351, które zawierają standardowe standardy montażu powierzchniowego. Co ważniejsze, program zapewnia bezproblemowe narzędzie do importu części CAD, które zapewnia dostęp do ponad 14 milionów części za pośrednictwem popularnych dostawców, takich jak SamacSys Library Loader, SnapEDA, PCB Library Expert i Ultra-Librarian.

Szablony i dane technologiczne
Moduł układów zawiera kompleksowy schemat ponownego wykorzystania projektu w postaci szablonów płytek i danych technologicznych. Użytkownik może utworzyć kilka szablonów reprezentujących wspólne projekty, a następnie zainicjować nowe układy z szablonu, aby wstępnie załadować wszystkie skonfigurowane informacje. Domyślny zestaw typowych płytek Eurocard jest dostarczany jako standard. Plik szablonu jest w zasadzie podstawowym układem (krawędź tablicy, otwory montażowe itp.) wraz z zestawem danych technologicznych.

Ręczne trasowanie
Ręczne trasowanie nie wymaga, abyś zaczynał od linii ratsnest (gumowanie). Możesz umieszczać tory w dowolny sposób, a Proteus będzie usuwał linie trasowania w miarę realizacji połączeń. Podczas rozmieszczania ścieżek, trasa będzie podążać za myszą wszędzie tam, gdzie to możliwe i będzie inteligentnie poruszać się wokół przeszkód, przestrzegając zasad projektowania dla danego projektu. Podczas edycji tras można zmienić trasę lub usunąć dowolny fragment toru, niezależnie od tego, jak został on pierwotnie umieszczony. Dostępne są również polecenia do zmiany grubości i/lub warstwy dowolnego odcinka toru.

Dopasowanie długości
Dopasowanie długości torów jest niezbędnym krokiem w zapewnieniu prawidłowego czasu w odbiorniku sygnału dla szybkich transmisji. Proteus zawiera wsparcie dla automatycznego dopasowania długości ścieżek poprzez prosty interfejs użytkownika "wybierz i dopasuj". Obejmuje to możliwość posiadania segmentów ścieżek w wielu grupach dopasowania, które są wymagane dla topologii routingu, takich jak konfiguracja DDR3 fly-by.

Shape-Based Auto-Routing
Pakiet projektowy Proteus zawiera światowej klasy zintegrowany autoroute oparty na kształcie jako standard dla wszystkich profesjonalnych zakupów. Router wykorzystuje zaawansowane algorytmy redukcji konfliktów oparte na kosztach, które maksymalizują szybkość realizacji nawet w przypadku najgęściej upakowanych płytek. Aby uzyskać pełną kontrolę nad procesem trasowania, użytkownicy z zaawansowanym zestawem funkcji (PCB Design Level 2 i wyższy) mogą również sterować routerem, pisząc niestandardowe skrypty trasowania lub bezpośrednio wprowadzając interaktywnie polecenia trasowania. Zapewnia to wiele dodatkowych funkcji, takich jak możliwość trasowania tylko określonych obszarów lub klas siatek, a także dodatkową elastyczność, np. możliwość określenia kierunku lub długości fanoutu.

Płaszczyzny mocy
Obsługa płaszczyzn mocy - umieszczane przez użytkownika wielokątne regiony, w których wewnętrzne granice są automatycznie tworzone wokół istniejących padów i śledzenia. Zmień pady i śledzenie, a granice zostaną ponownie obliczone, aby zachować odstępy od reguł projektowych. Obsługiwane są reliefy termiczne i można wybrać, czy każdy wielokąt ma być kreskowany czy wypełniany. Strefy wewnętrzne (zagnieżdżone) mogą zostać uwzględnione i/lub wyspy niepołączonej miedzi mogą zostać wyeliminowane. Wszystkie obliczenia są oparte na geometrii kształtu bez siatki i odbywają się w tle, dzięki czemu nie ma zakłóceń w ręcznym układaniu płytek w przypadku układów wymagających dużej mocy obliczeniowej.

Szycie i ekranowanie
Szycie jest techniką używaną do łączenia większych obszarów miedzi na różnych warstwach, pomagającą w utrzymaniu krótkich ścieżek powrotów i zmniejszeniu szumów na płytce drukowanej. Możesz automatycznie zszywać płaszczyzny w pakiecie poprzez proste polecenie z menu kontekstowego. Daje to kontrolę nad stylem przelotek, a także odstępami i przesunięciami rzędów dla wzoru zszywania.

Teardropy
Teardropy są często używane w punkcie połączenia pomiędzy ścieżką a podkładką, aby zapobiec wyrwaniu wiertła podczas produkcji płytki. Proteus PCBDesign zawiera kompleksowe wsparcie dla połączeń typu teardrops. Po włączeniu tej opcji, połączenia teardrops będą wykonywane na wszystkich kwalifikujących się ścieżkach. Są one automatycznie generowane, aktualizowane i usuwane podczas umieszczania, edytowania i usuwania tras podczas układania płytki.

Weryfikacja
Podczas ręcznego trasowania, program sprawdza każdą ścieżkę podczas jej umieszczania i ostrzega użytkownika, jeśli jakiekolwiek zasady projektowania (fizyczne/elektryczne) zostaną złamane. Można w pełni dostosować ograniczenia płytki, ustawiając reguły dla regionów fizycznych, takich jak warstwa lub obszar płytki drukowanej narysowany przez użytkownika. Można również ustawić reguły według klasy sieci elektrycznej, a następnie w razie potrzeby połączyć je, aby utworzyć jeszcze ściślejsze ograniczenia (np. linie zasilające na górnej warstwie miedzi).

Notatki projektu
Notatki projektu to moduł aplikacji w oprogramowaniu służący do dodawania dokumentacji lub treści pisemnej do projektu. Jest to edytor typu free-form, więc możesz dodać co tylko chcesz w dowolnym stylu. Może to być tak proste, jak narysowanie listy TBD na koniec dnia pracy lub tak formalne, jak zatwierdzona historia rewizji projektu.

Wizualizacja 3D
Narzędzie wizualizacji 3D (3D Viewer) w Proteusie umożliwia wyciągnięcie układu i obejrzenie tablicy tak, jak wyglądałaby w rzeczywistości. Jest to niezwykle użyteczne jako pomoc przy projektowaniu podczas układania planszy. Nawigacja, zarówno orbitalna jak i 'fly-by' jest niezwykle intuicyjna i sterowana myszką. Użytkownik może również określić "płaszczyznę wysokości" odpowiadającą obudowie płyty, która pojawi się jako półprzezroczyste pole wokół płyty, pozwalając na szybką wizualną kontrolę wystających elementów.

Formaty wyjściowe
Oprócz podstawowej możliwości wyprowadzania płyt PCB do standardowych drukarek windowsowych, program oferuje pełny zestaw funkcji do profesjonalnej produkcji płyt. Gerber X2 jest głównym formatem wyjściowym obsługiwanym przy produkcji. Format ten, wraz z listą sieci IPC-D-356 i opcjonalnymi rysunkami montażowymi, zapewnia inteligentną i kompletną reprezentację PCB dla producenta. Obsługiwane jest również tradycyjne wyjście Gerber/Excellon w formacie RS274X.

Uwaga: W wersji demonstracyjnej nie można drukować schematów, zestawień materiałów ani układów. Nie można zapisać swojej pracy. Nie można symulować własnych projektów mikrokontrolerów.

"Magia"" (efekty specjalne Tux Paint)

Blind - przeciągnij żaluzje okienne w dół, lub w poprzek obrazu Blocks - zamień części obrazu w "klocki" Blur - rozmyj części obrazu za pomocą myszy Bricks - namaluj realistyczne duże lub małe wzory cegieł Calligraphy - gładki pędzel, który zmienia grubość w zależności od szybkości pociągnięcia Cartoon - spraw, aby części obrazu wyglądały jak kreskówka Chalk - spraw, aby części obrazu wyglądały jak rysunek kredą Color & White - zmienia kolorystykę obrazka na monotonną Color Shift - miesza kolory obrazka Confetti - rzuca konfetti na obrazek Darken - przyciemnia kolory części obrazka Distortion - nieznacznie zmienia położenie obrazka pod pędzlem Drip - sprawia, że części obrazka wyglądają, jakby z niego kapało Edges - obrysowuje krawędzie kształtów w yt. Wypełnij - wypełnij obszar określonym kolorem Rybie oko - oglądaj fragmenty obrazu przez obiektyw typu "rybie oko" Przerzuć - odwróć obraz w pionie Kwiat - rysuje kwiaty o łukowatych łodygach Piana - maluje pieniące się bąbelki, które rosną. maluje spienione bąbelki, które rosną wraz z ruchem myszy Zwiń - zagnij rogi obrazu Szklana płytka - zobacz swój rysunek przez szklane płytki Trawa - namaluj realistyczne kępy trawy na ekranie i w oddali Sześciokątna mozaika - stwórz wzór z sześciokątów Nieregularna mozaika - zmień swój obraz w mozaikę z odłamków Kalejdoskop - cztery symetryczne pędzle Światło - cztery symetryczne pędzle cztery symetryczne pędzle Światło - narysuj na obrazie wiązki jasnego światła Rozjaśnij - rozjaśnij kolory części obrazu Farba metaliczna - maluje błyszczące, metaliczne kolory Lustro - odwróć obraz w poziomie Mozaika - zmień obraz w mozaikę kolorów Negatyw - odwróć kolory części obrazu Szum - dodaj losowy szum do obrazu. Perspektywa - pochyl obrazek, aby spojrzeć na niego z różnych perspektyw Picasso - potrójny zestaw pędzli, które malują jednobarwnie Puzzle - przesuwaj części obrazka, jakby to była przesuwana układanka ROYGBIV Tęcza - narysuj tęczowy łuk z siedmiu jednolitych kolorów Tory - narysuj łączące się tory kolejowe Deszcz - dodaj krople deszczu do obrazka Dodaj krople deszczu do obrazu Tęcza - rysuj za pomocą pędzla, który maluje wszystkimi kolorami tęczy Prawdziwa tęcza - rysuj kolorowy łuk na podstawie prawdziwego zdjęcia tęczy Fale - falujące fale na obrazie Rozeta - trzy pędzle, które rysują wzór rozety Przesunięcie - przesuń cały obrazek Sylwetka - zmień część obrazu w sylwetkę. Smużenie - przesuń kolory dookoła tak, jakbyś rozmazał mokrą farbę Śnieżna kula - pokryj obrazek śnieżnymi kulami Śnieżne płatki - pokryj obrazek płatkami śniegu Kwadratowa mozaika - stwórz wzór z kwadratów String V - narysuj sznurkową grafikę w kształcie litery V String corner - narysuj sznurkową grafikę String edges - narysuj sznurkową grafikę na krawędziach obrazka. Tint - zmień kolor części obrazka Toothpaste - pomaluj kolorowym żelem Tornado - dodaj do obrazka lej po tornadzie Wavelets - poruszaj obrazkiem w górę i w dół Waves - poruszaj obrazkiem z boku na bok Wet Paint - rysuj mokrą farbą, Powiększenie - powiększanie lub pomniejszanie całego obrazu

Dostępne również: Pobierz program Tux Paint dla systemu Windows

By Lordan

Dexpot :: Proteus PCB Design
Przydatne linki