Strona główna > A > Aseprite

Aseprite

WersjaAseprite 1.2.29 LATEST
WymaganiaWindows 8 / Windows 8 64 / Windows 10 / Windows 10 64
DeweloperDavid Capello
Strona do pobraniaAseprite

Aseprite pozwala tworzyć animacje 2D do gier wideo. Od sprite'ów po pixel-art, grafikę w stylu retro i wszystko, co kojarzy Ci się z erą 8 i 16 bitów.

Podstawowe elementy sprite'u

Klatka to pojedynczy nieruchomy obrazek w sprite'ie. Dodawanie i zmienianie klatek tworzy sekwencję obrazów zwaną animacją. Szczegóły tego, jak Aseprite cyklicznie przechodzi przez ramki są opisane bardziej szczegółowo w sekcji animacja. Klatki są reprezentowane poziomo na osi czasu, od lewej do prawej strony.

Wizerunek każdej klatki jest tworzony ze stosu jednej lub więcej warstw, reprezentowanych w kolejności od dołu do góry na osi czasu. Warstwy znajdujące się na górze osi czasu są rysowane jako pierwsze, a każda kolejna warstwa jest dodawana nad nią. Warstwy pomagają w dzieleniu jednego złożonego obrazu na osobne części składowe grafiki.

Każde miejsce przecięcia klatki z warstwą nazywane jest komórką. Zawartość dowolnego celi może być przesuwana, edytowana i usuwana bez wpływu na zawartość innych cel, co czyni je idealnymi do izolowania i edytowania określonych elementów grafiki przy jednoczesnym zachowaniu części, które się nie zmieniają.

Kolor

Profil koloru wskazuje, która przestrzeń kolorów ma żyć wartościami RGB obrazu. Jest on używany do dopasowania wartości RGB w jednym urządzeniu (np. Twój monitor, na którym tworzysz obraz) do innego urządzenia (np. użytkownika, który będzie oglądał Twój obraz na swoim monitorze). Obrazy w Internecie zazwyczaj używają przestrzeni kolorów sRGB.

Tło z warstwy

Jeśli nie ma warstwy tła, możesz przekształcić dowolną przezroczystą warstwę w tło za pomocą menu Warstwy > Tło z warstwy. Wszystkie przezroczyste piksele zostaną wypełnione aktywnym kolorem tła.

Uwaga: Zapisywanie jest wyłączone w wersji demo.

Dostępne również: Pobierz Aseprite dla Mac

.

By GuzelAlepin

BlueGriffon :: NVIDIA PhysX
Przydatne linki