Strona główna > A > Autodesk Mudbox

Autodesk Mudbox

WersjaAutodesk Mudbox 2020 LATEST
WymaganiaWindows 7 / Windows 7 64 / Windows 8 / Windows 8 64 / Windows 10 / Windows 10 64
DeweloperAutodesk Inc
Strona do pobraniaAutodesk Mudbox

Rzeźb i maluj wysoce szczegółową geometrię 3D i tekstury. Autodesk Mudbox to oprogramowanie do rzeźbienia cyfrowego 3D i malowania tekstur, które zapewnia intuicyjny, dotykowy zestaw narzędzi.

Narzędzie do rzeźbienia cyfrowego
Twórz bardzo szczegółowe postacie i środowiska 3D, korzystając z intuicyjnego zestawu narzędzi cyfrowych opartych na prawdziwych technikach rzeźbiarskich.

Maluj bezpośrednio na modelach 3D
Maluj bezpośrednio na swoich zasobach 3D w wielu kanałach.

Zaawansowane narzędzia do retopologii
Twórz czyste, produkcyjne siatki z zeskanowanych, zaimportowanych lub wyrzeźbionych danych.

Dynamiczna teselacja
Dodaj rozdzielczość do siatki tylko w tych obszarach, które tego potrzebują, dzięki przyjaznemu dla artysty, opartemu na kamerze przepływowi pracy.

Właściwości i najważniejsze cechy

Dla tradycyjnych artystów bez wcześniejszego doświadczenia w 3D, narzędzia, które ściśle naśladują zachowanie ich rzeczywistych odpowiedników, są szybko zrozumiałe i łatwo przyswajalne. Pracuj z narzędziami takimi jak pędzle, stemple i szablony, aby szybko rzeźbić i tworzyć realistyczne tekstury. Użyj edytora warstw, aby uporządkować swoją pracę. Maksymalnie wykorzystaj przestrzeń roboczą, ukrywając elementy UI i używając standardowych klawiszy skrótu do manipulowania kamerą. Korzystaj z wielu kamer w czasie rzeczywistym w obrębie sceny, w tym z prawdziwej perspektywy i kamer ortograficznych. Zapisuj pozycje kamery w zakładkach. Modeluj przy użyciu obrazów referencyjnych: każda kamera ma swoją własną płaszczyznę obrazu. Użyj funkcji Inteligentna ostrość, aby ustawić kamerę na podstawie pozycji kursora i rozmiaru pędzla. Manipuluj kamerą za pomocą elementów sterujących w stylu trackballa. Używaj tych samych skrótów klawiaturowych dla kamer Mudbox, które są używane dla kamer w oprogramowaniu Autodesk Maya. Zastosuj jedną lub więcej map obrazu do dowolnego obiektu, niezależnie od innych obiektów w scenie. Użyj trybu gładkiego cieniowania, aby uzyskać wyświetlanie bardziej reprezentatywne dla powierzchni granicznej. Interaktywnie przeglądaj wiele kanałów tekstur (w tym bump i reflection) w tym samym czasie. Interaktywnie wyświetlaj wiele map i wiele materiałów w scenie. Pracuj w czasie rzeczywistym z modelami, które poprawnie wyświetlają zaawansowane oświetlenie (w tym oświetlenie oparte na HDRI) i cienie. Włączaj zaawansowane opcje wyświetlania do swojej prezentacji, w tym okluzję otoczenia, głębię ostrości i mapowanie tonalne. Odbijaj lub przerzucaj szczegóły przechowywane w jednej lub wielu warstwach. Edytuj w sposób nieniszczący: Dostarcza maski, które można malować. Szybko powielaj, scalaj, spłaszczaj i zmieniaj kolejność warstw. Precyzyjnie mieszaj warstwy za pomocą interaktywnych suwaków mnożnika i masek warstw. Używaj warstw do przechowywania bibliotek celów morfingu. Używaj inteligentnie zaprojektowanych pędzli domyślnych lub szybko dostosuj je do własnych potrzeb. Wybieraj spośród wielu podstawowych typów pędzli, takich jak pędzel rzeźbiarski— umożliwia tworzenie złożonych form z dużą kontrolą pędzel spłaszczający— umożliwia szybkie tworzenie płaszczyzn i wymazywanie detali pędzel woskowy— umożliwia łatwe wypełnianie obszarów Precyzyjnie kształtuj końcówki pędzli za pomocą krzywych opadania i stempli. Ostra krzywa falista wycina dokładne, ostre pociągnięcie w geometrii bez miękkich profili pociągnięcia. Rzeźb jednocześnie obie strony topologicznie symetrycznych modeli— nawet jeśli są one w asymetrycznej pozie— z potężną funkcją odbicia lustrzanego w przestrzeni stycznej. Używaj krzywych jako prowadnic dla pociągnięć pędzla. Używaj znaczników obrazu, aby szybko nanieść pędzlem (w 3D) szczegółową teksturę bezpośrednio na siatkę. Szybko dodawaj wysokiej jakości szczegóły za pomocą przemieszczenia siatki. Do przemieszczania siatki używaj obrazów 8-, 16- lub 32-bitowych; Mudbox obsługuje nawet przemieszczanie przy użyciu wielu map jednocześnie. Wypiekanie wysokiej jakości map normalnych i map przemieszczeń między wieloma dowolnymi siatkami. Szczegóły można wypalać w mapach 8-, 16- i 32-bitowych. Generuj gładkie, wysokiej jakości mapy, korzystając z opcji ekstrakcji zaprojektowanych w celu rozwiązania problemów związanych z licowaniem wielokątów poprzez ekstrakcję między powierzchniami granicznymi danych siatek. Przesuwaj swoje siatki używając wielu map zmiennoprzecinkowych. Wypiekaj normalne mapy, które są kompatybilne z oprogramowaniem Autodesk Maya i Autodesk 3ds Max. Pracuj w czasie rzeczywistym nawet na modelach 3D, które są w pełni podzielone na dziesiątki milionów wysokiej jakości wielokątów. Manipuluj kamerą za pomocą konwencjonalnych elementów sterujących kamerą—, aby zmaksymalizować przestrzeń roboczą i ograniczyć przepływy pracy “tam i z powrotem”. Usprawnij przepływ pracy dzięki takim narzędziom, jak funkcja Hover Pick i klawisze skrótów. Użyj asymetrycznego odbicia lustrzanego, aby usprawnić proces pracy nad modelami pozowanymi lub asymetrycznymi. Pracuj nad jedną siatką w kontekście innych: Obsługuje wiele siatek w obrębie sceny. Użyj wbudowanej przeglądarki obrazów— z pełnym wsparciem dla 8-, 16- i 32-bitowych obrazów— do przeglądania obrazów referencyjnych i szybkiego przypisywania ich do stempli, szablonów lub płaszczyzn obrazu kamery. Import sceny OBJ Eksport sceny OBJ Import tekstury BMP, EXR, GIF, JPEG, PNG, TIF Wyjście bitmapy BMP, EXR, JPEG, PNG, TIF. Niektóre formaty mają zastosowanie tylko do określonych rendererów.

Uwaga: 30 dni wersja próbna.

Dostępne również: Pobierz Autodesk Mudbox for Mac

By Amor

Plex Media Server 1.13.5.5291 :: Visual Studio Code (64-bit)
Przydatne linki