DirectX
DirectX to zestaw standardowych poleceń i funkcji, z których mogą korzystać programiści podczas tworzenia programów. Chociaż każdy program oparty na systemie Windows może zawierać polecenia DirectX, są one zwykle używane w grach wideo. Na przykład programiści mogą używać DirectX do kontrolowania odtwarzania wideo, efektów dźwiękowych i obwodowy wejście (takie jak klawiatura, mysz lub joystick). Włączając funkcje DirectX do gry komputerowej, programiści mogą używać predefiniowanych poleceń do zarządzania obrazem i dźwiękiem w grze, a także wprowadzaniem danych przez użytkownika. Ułatwia to programistom tworzenie gier wideo, a także sprawia, że gry wyglądają bardziej jednolicie, ponieważ gry DirectX używają wielu tych samych poleceń.
Z technicznego punktu widzenia DirectX jest znany jako interfejs programowania aplikacji (API), który składa się z predefiniowanych funkcji i poleceń. Aby tworzyć programy korzystające z DirectX, programiści muszą korzystać z zestawu do tworzenia oprogramowania DirectX, dostępnego w firmie Microsoft. Jednak większość użytkowników potrzebuje tylko DirectX „End-User Runtime” zainstalowanego na swoim komputerze, aby uruchomić oprogramowanie obsługujące DirectX. Interfejs API DirectX jest dostępny dla oprogramowania Windows i gier wideo Xbox.