klientem
W prawdziwym świecie firmy mają klientów. W świecie komputerów serwery mają klientów. Architektura „klient-serwer” jest powszechna zarówno w sieciach lokalnych, jak i rozległych. Na przykład, jeśli w biurze znajduje się serwer, na którym jest przechowywana baza danych firmy, inne komputery w biurze, które mają dostęp do bazy danych, są „klientami” serwera.
Na większą skalę, kiedy uzyskujesz dostęp do poczty e-mail z serwera pocztowego w Internecie, komputer działa jako klient, który łączy się z serwerem pocztowym. Termin „oprogramowanie klienckie” odnosi się do oprogramowania, które działa jako interfejs między komputerem klienckim a serwerem. Na przykład, jeśli używasz programu Microsoft Outlook do sprawdzania poczty e-mail, Outlook jest Twoim „oprogramowaniem klienta poczty e-mail”, które umożliwia wysyłanie i odbieranie wiadomości z serwera. Czy nie jest ekscytujące, jak to wszystko działa?