Strona główna : Warunki oprogramowania : Definicja Direct3D

Direct3D

Direct3D to interfejs aplikacji (API) opracowany przez firmę Microsoft, który udostępnia zestaw poleceń i funkcji do manipulowania obiektami 3D. Korzystając z poleceń Direct3D, programiści mogą korzystać z wielu wstępnie napisanych funkcji. Dzięki temu programiści mogą pisać znacznie mniej kodu, niż gdyby musieli pisać wszystkie funkcje od zera. Direct3D sprawia, że ​​zarządzanie trójwymiarowymi obiektami, w tym również oświetleniem i cieniami, jest stosunkowo łatwe.

Aby program mógł używać poleceń Direct3D, karta graficzna komputera lub akcelerator grafiki muszą obsługiwać Direct3D. Na szczęście prawie wszystkie karty graficzne przeznaczone dla komputerów PC oferują obsługę Direct3D. Chociaż wiele gier wideo i innych programów korzysta z Direct3D, OpenGL jest szerzej stosowanym standardem.

TechLib - słownik komputerowy Tech Lib

Ta strona zawiera techniczną definicję Direct3D. Wyjaśnia w terminologii komputerowej, co oznacza Direct3D i jest jednym z wielu terminów programowych w słowniku TechLib.

Wszystkie definicje na stronie TechLib są napisane tak, aby były dokładne pod względem technicznym, ale także łatwe do zrozumienia. Jeśli uznasz tę definicję Direct3D za pomocną, możesz odwołać się do niej, korzystając z linków cytowania powyżej.