Animacja ruchu
Animacja ruchu to funkcja dostępna w programie Adobe Flash (dawniej Macromedia Flash), która umożliwia łatwe animowanie ruchu obiektu. Zamiast definiować położenie obiektu w każdej klatce, można utworzyć animację ruchu, która automatycznie przeniesie obiekt z lokalizacji początkowej do końcowej.
Aby utworzyć animację ruchu, po prostu wybierz warstwę na osi czasu i przeciągnij obiekt na scenę. Następnie wybierz liczbę klatek na osi czasu, których chcesz użyć na czas trwania animacji. Aby utworzyć animację ruchu, możesz wykonać jedną z tych czynności kliknij prawym przyciskiem myszy na osi czasu i wybierz „Utwórz animację ruchu” lub po prostu wybierz z Pasek menu. UWAGA: Aby Flash mógł utworzyć animację, może być konieczne przekonwertowanie obiektu na symbol.
Po utworzeniu animacji można kliknąć dowolną klatkę w animacji ruchu i przesunąć lub obrócić obiekt. Na przykład możesz kliknąć ostatnią klatkę w animacji ruchu i przenieść obiekt do innej części sceny. Po uruchomieniu animacji Flash automatycznie obliczy położenie symbolu dla każdej klatki i płynnie przeniesie symbol z lokalizacji początkowej do końcowej. Przyspieszenie obiektu można modyfikować za pomocą właściwości „Łatwość” na palecie Właściwości.
Animacja ruchu stała się standardowym sposobem animowania symboli w animacjach Flash. Chociaż nazwa „animacja ruchu” jest charakterystyczna dla programu Adobe Flash, czasami jest używana w odniesieniu do zautomatyzowanych ruchów w innych programach do animacji.