Akt
Lag to powolna odpowiedź z pliku komputer. Można go użyć do opisania dowolnego komputera, który odpowiada wolniej niż oczekiwano. Jednak termin ten jest najczęściej używany w grach online.
Opóźnienia w grze wideo są zazwyczaj spowodowane jednym z dwóch czynników - 1) wolnym komputerem lub 2) wolnym połączeniem internetowym. Jeśli grasz w grę online dla wielu graczy, a Twój komputer nie może przetworzyć przychodzących danych w formacie w czasie rzeczywistym, może to spowolnić grę dla wszystkich. Jeśli Twoje połączenie internetowe jest powolne lub niespójne (co jest typowe dla udostępnionego pliku bezprzewodowy połączenie), Twój system może nie wysyłać i odbierać wystarczającej ilości danych, aby nadążyć za innymi graczami. To opóźnienie może powodować wahania liczby klatek na sekundę i opóźnienie między plikami wkład i co dzieje się na ekranie.
W idealnym świecie wszyscy gracze online mieliby szybkie komputery i szybkie łącze internetowe. W rzeczywistości jednak gracze mają różne systemy komputerowe i znacznie się różnią Internet prędkości połączenia. Dlatego twórcy gier wideo muszą uwzględnić opóźnienia w grach wieloosobowych. Preferowaną metodą jest upewnienie się, że lag dotyczy tylko osoby z wolnym komputerem lub połączeniem internetowym. Zapobiega to negatywnemu wpływowi użytkowników korzystających z wolnych systemów na graczy korzystających z wysokiej jakości konfiguracji gier.
W niektórych przypadkach gracz z dużym opóźnieniem zostanie uruchomiony z gry wieloosobowej. Na przykład w StarCraft 2, jeśli system gracza nie odpowiada, na ekranie gracza pojawi się komunikat „Czekanie na serwer. „Inni gracze w grze zobaczą komunikat„Czekam na gracza: [nazwa gracza]. „Jeśli opóźnienie jest zbyt duże, gracz w końcu zostanie wyrzucony z gry.
UWAGA: „Lag” może być również użyte jako czasownik. Na przykład gracz, który jest w tyle, może spowalniać grę.