Strona główna : Formaty plików : Definicja grafiki wektorowej

Grafika wektorowa

W przeciwieństwie do obrazów JPEG, GIF i BMP grafika wektorowa nie składa się z siatki pikseli. Zamiast tego grafika wektorowa składa się ze ścieżek, które są definiowane przez punkt początkowy i końcowy, a także inne punkty, krzywe i kąty po drodze. Ścieżka może być linią, kwadratem, trójkątem lub zakrzywionym kształtem. Te ścieżki mogą być używane do tworzenia prostych rysunków lub złożonych diagramów. Ścieżki służą nawet do definiowania konkretnych znaków kroje pisma.

Ponieważ obrazy wektorowe nie składają się z określonej liczby punktów, można je przeskalować do większego rozmiaru bez utraty jakości obrazu. Jeśli wysadzisz plik grafika rastrowa, będzie wyglądać blokowo lub w pikselach. Kiedy wysadzasz grafikę wektorową, krawędzie każdego obiektu w grafice pozostają gładkie i czyste. To sprawia, że ​​grafika wektorowa jest idealna dla logo, które może być wystarczająco małe, aby pojawić się na wizytówce, ale może być również skalowane, aby wypełnić billboard. Popularne typy grafiki wektorowej to Adobe Illustrator, Macromedia Freehand i pliki EPS. Wiele animacji Flash wykorzystuje również grafikę wektorową, ponieważ skalują się one lepiej i zazwyczaj zajmują mniej miejsca niż obrazy bitmapowe.

Rozszerzenia plików: .AI, .EPS, .SVG, .DRW

TechLib - słownik komputerowy Tech Lib

Ta strona zawiera techniczną definicję grafiki wektorowej. Wyjaśnia w terminologii komputerowej, co oznacza Grafika wektorowa i jest jednym z wielu terminów formatów plików w słowniku TechLib.

Wszystkie definicje na stronie TechLib są napisane tak, aby były dokładne pod względem technicznym, ale także łatwe do zrozumienia. Jeśli uznasz tę definicję grafiki wektorowej za pomocną, możesz się do niej odwołać, korzystając z powyższych linków cytowania.