eSports
eSport (wymawiane jako „e-sport”) to ogólny termin używany do opisywania zawodów w grach wideo. Podobnie jak w przypadku sportowych wydarzeń sportowych, mecze e-sportowe są często rozgrywane przed publicznością na żywo i mogą być transmitowane na żywo Internet , jak również.
Historia eSportu sięga lat 1980. XX wieku, kiedy turnieje gier odbywały się w salonach gier. W latach 1990. gry na konsole stały się bardziej popularne, a zawody gier wideo zaczęły się odbywać w salach widowiskowych i innych dużych arenach. W 2000 roku, gdy popularność gier komputerowych wzrosła, PC Popularność zyskała również eSport. W ciągu ostatnich kilku lat Internet zapoczątkował nową erę w e-sporcie, ponieważ gracze mogą teraz zdalnie konkurować w zawodach gier.
Mecz e-sportu jest rozgrywany podobnie jak sportowe wydarzenie sportowe. Gracze muszą przestrzegać pewnych zasad, a sędzia kieruje grą. Sportowcy zazwyczaj komentują grę, wyjaśniając, co się dzieje w czasie rzeczywistym. Podczas gdy gry e-sportowe mogą być opowiadane przez jednego komentatora, większość dużych wydarzeń eSportowych jest prezentowanych przez dwóch lub więcej komentatorów jednocześnie.
Rozwój eSportu spowodował powstanie dużej liczby profesjonalnych graczy wideo (lub „profesjonalnych graczy”). Ci gracze regularnie rywalizują w profesjonalnych turniejach z nagrodami pieniężnymi. Turnieje e-sportowe są zazwyczaj sponsorowane przez firmy technologiczne, ale mogą również generować dochody ze sprzedaży biletów na żywo i subskrypcji oglądania online.
eSport obejmuje szeroki wachlarz gatunków gier wideo. Popularny w czasie rzeczywistym gry strategiczne (RTS) obejmują StarCraft 2, Dota i League of Legends. Popularne strzelanki pierwszoosobowe to Call of Duty: Modern Warfare i Half Life: Counter-Strike. Ponadto istnieje kilka gier konsolowych, w które rozgrywane są zawody e-sportowe, w tym Guitar Hero, Halo 3 i Super Street Fighter IV.