Stos
W informatyce stos jest strukturą danych używaną do przechowywania zbioru obiektów. Poszczególne elementy można dodawać i przechowywać w stosie za pomocą pliku naciskać operacja. Obiekty można pobrać za pomocą pliku muzyka pop operacja, która usuwa przedmiot ze stosu.
Kiedy obiekt jest dodawany do stosu, jest umieszczany na górze wszystkich wcześniej wprowadzonych elementów. Kiedy przedmiot jest usuwany, można go usunąć z góry lub z dołu stosu. Stos, w którym elementy są usuwane z góry, jest uważany za „LIFO„Stos (Last In, First Out). Możesz wyobrazić sobie stos LIFO jako talię kart, w której kładziesz poszczególne karty na talię, a następnie losujesz karty z góry.FIFOStos (First In, First Out), przedmioty są usuwane na dole. Możesz wyobrazić sobie stos FIFO jako rząd w automacie sprzedającym, w którym przedmioty są wydawane w kolejności, w jakiej zostały umieszczone w automacie.
Stosy mają kilka zastosowań w programowaniu dojeżdżającym do pracy. Na przykład stosy LIFO mogą służyć do pobierania ostatnio używanych obiektów z pliku Pamięć podręczna. Stosy FIFO mogą służyć do zapewnienia pobierania danych w kolejności ich wprowadzenia, które mogą być wykorzystane do przetwarzania danych w kolejka.
Chociaż stosy są powszechnie używane przez programistów, zwykle nie zauważysz ich podczas korzystania z pliku program. Dzieje się tak, ponieważ tworzenie stosów oraz operacje push i pop są wykonywane w tle, gdy plik aplikacja działa i nie są widoczne dla użytkownika. Jeśli jednak w stosie skończy się pamięć, spowoduje to „przepełnienie stosu”. Jeśli program nie jest prawidłowo obsługiwany, przepełnienie stosu może wygenerować komunikat o błędzie lub spowodować, że program wypadek.
UWAGA: Termin „stos” może również odnosić się do pliku protokół stos, który składa się z wielu współpracujących ze sobą protokołów sieciowych. Każdy protokół jest podzielony na jedną z siedmiu różnych warstw zdefiniowanych w Model OSI.