Przerwać
Przerwanie to sygnał wysłany do edytor który przerywa prąd proces. Może być generowany przez urządzenie sprzętowe lub program.
Przerwanie sprzętowe jest często tworzone przez plik urządzenie wejściowe taki jak mysz or klawiatura. Na przykład, jeśli używasz Edytor tekstu i naciśnij klawisz, program musi natychmiast przetworzyć dane wejściowe. Wpisanie „hello” powoduje utworzenie pięciu żądań przerwań, które pozwalają programowi wyświetlić wpisane litery. Podobnie, za każdym razem, gdy klikniesz przycisk myszy lub dotknij pliku ekran dotykowy, wysyłasz sygnał przerwania do urządzenia.
Przerwania programowe są używane do obsługi błędów i wyjątki które występują podczas działania programu. Na przykład, jeśli program oczekuje pliku zmienna być prawidłową liczbą, ale wartość to zero, może zostać wygenerowane przerwanie, aby zapobiec awarii programu. Umożliwia programowi zmianę kursu i obsługę błędu przed kontynuowaniem. Podobnie, przerwania można użyć do przerwania nieskończonej pętli, która może utworzyć plik wyciek pamięci lub spowodować, że program przestanie odpowiadać.
Zarówno sprzętowe, jak i programowe przerwania są przetwarzane przez procedurę obsługi przerwań, zwaną również procedurą obsługi przerwań lub ISR. Kiedy program odbiera żądanie przerwania, ISR obsługuje zdarzenie i program wznawia działanie. Ponieważ przerwania są często tak krótkie, jak klawiszy lub kliknięciem myszy, są one często przetwarzane w czasie krótszym niż milisekunda.