OOP
Oznacza „programowanie obiektowe”. OOP (nie Oops!) Odnosi się do metodologii programowania opartej na obiektach, a nie tylko na funkcjach i procedurach. Obiekty te są zorganizowane w klasy, które umożliwiają grupowanie pojedynczych obiektów. Większość nowoczesnych języków programowania, w tym Jawa, C / C ++, PHP, są językami zorientowanymi obiektowo, a wiele starszych języków programowania ma teraz wersje zorientowane obiektowo.
„Obiekt” w języku OOP odnosi się do określonego typu lub „wystąpienia” klasy. Każdy obiekt ma strukturę podobną do innych obiektów w klasie, ale można mu przypisać indywidualne cechy. Obiekt może również wywoływać funkcje lub metody specyficzne dla tego obiektu. Na przykład Kod źródłowy gry wideo może zawierać klasę, która definiuje strukturę postaci w grze. Poszczególne postacie mogą być definiowane jako obiekty, co pozwala im mieć różny wygląd, umiejętności i zdolności. Mogą również wykonywać różne zadania w grze, które są uruchamiane przy użyciu metod specyficznych dla każdego obiektu.
Programowanie zorientowane obiektowo ułatwia programistom strukturyzację i organizację oprogramowanie programy. Ponieważ poszczególne obiekty można modyfikować bez wpływu na inne aspekty programu, łatwiej jest również aktualizować i zmieniać programy napisane w językach obiektowych. Ponieważ oprogramowanie rozrastało się przez lata, OOP sprawiło, że tworzenie tych dużych programów stało się łatwiejsze w zarządzaniu.