przedmiot
Obiekt w programowanie obiektowe (OOP), jest abstrakcją typ danych stworzony przez programistę. Może zawierać wiele właściwości i metody a nawet może zawierać inne obiekty. W większości języki programowaniaobiekty są definiowane jako Klasy.
Obiekty zapewniają strukturalne podejście do programowania. Definiując zbiór danych jako obiekt niestandardowy, a wywoływacz może łatwo tworzyć wiele podobnych obiektów i modyfikować istniejące obiekty w pliku program. Ponadto obiekty zapewniają „hermetyzację”, co oznacza, że dane w obiekcie są chronione przed modyfikacją lub zniszczeniem przez inne osoby Funkcje lub metod, chyba że jest to wyraźnie dozwolone.
Prostym przykładem obiektu może być konto użytkownika utworzone dla stronie internetowej sklepu producenta.. Obiekt można zdefiniować jako klasa konto użytkownika i zawierają atrybuty takie jak:
- Imię
- nazwisko
- adres e-mail
- hasło
- wiek
- lokalizacja
- zdjęcie
Zamiast odtwarzać te właściwości za każdym razem, gdy tworzone jest nowe konto użytkownika, witryna internetowa scenariusz można po prostu utworzyć wystąpienie konto użytkownika obiekt. Dane przypisane do obiektu mogą być przechowywane w pliku baza danych czy konto użytkownika jest zapisane.
Bardziej zaawansowanym przykładem obiektu jest postać w grze wideo. Postać może mieć standardowe atrybuty, takie jak imię, punkty życia i prędkość ruchu. Może również zawierać inne obiekty, takie jak broń, zbroja, przedmioty itp. W tym przypadku postać jest „obiektem macierzystym”, a zawarte w nim obiekty są „obiektami podrzędnymi”. Zarówno obiekty nadrzędne, jak i podrzędne mogą mieć własne właściwości i metody. Na przykład postać może mieć metody takie jak „ruch” i „atak”. Polecenie „atak” może odnosić się do obiektu „broni”, który ma swoje własne metody, takie jak „zamach” lub „pchnięcie”.
UWAGA: Podczas gdy obiekty są zwykle kojarzone z programowaniem obiektowym, ogólnie Computer Science terminologii, obiekt może odnosić się do pojedynczego elementu programowania, takiego jak plik zmienna, stały, funkcja lub metoda.