Klasa
Klasa jest używana w programowanie obiektowe opisać jeden lub więcej obiektów. Służy jako szablon do tworzenia lub tworzenia instancji określonych obiektów w pliku program. Podczas gdy każdy obiekt jest tworzony z jednej klasy, jedna klasa może służyć do tworzenia instancji wielu obiektów.
Kilka języków programowania obsługuje klasy, w tym Jawa, C + +, Cel C i PHP 5 i nowsze. Podczas składnia definicji klasy różni się w zależności od języka programowania, klasy służą temu samemu celowi w każdym języku. Wszystkie klasy mogą zawierać definicje zmiennych i metodylub podprogramy, które mogą być uruchamiane przez odpowiedni obiekt.
Poniżej znajduje się przykład podstawowej definicji klasy Java:
klasa Próbka
{
public static void main (String [] args)
{
String sampleText = "Witaj, świecie!";
System.out.println (sampleText);
}
}
Powyższa klasa, nazwana Próba, zawiera jedną metodę o nazwie główny. W ciągu główny, zmienna przykładowy tekst jest zdefiniowany jako „Witaj, świecie!” Plik główny metoda wywołuje system z wbudowanej biblioteki podstawowej Java, która zawiera rozszerzenie out.println metoda. Ta metoda służy do drukowania przykładowego tekstu w tekście wydajność okno.
Klasy są podstawową częścią programowania obiektowego. Umożliwiają izolowanie zmiennych i metod do określonych obiektów, zamiast być dostępnymi dla wszystkich części programu. Ta hermetyzacja danych chroni każdą klasę przed zmianami w innych częściach programu. Korzystając z klas, programiści mogą tworzyć programy strukturalne z Kod źródłowy które można łatwo zmodyfikować.
UWAGA: Chociaż klasy są podstawą programowania zorientowanego obiektowo, służą raczej jako plany, a nie elementy składowe każdego programu. Dzieje się tak, ponieważ klasy muszą być tworzone jako obiekty, aby mogły być używane w programie. Konstruktory są zwykle używane do tworzenia obiektów z klas, podczas gdy destruktory służą do zwalniania zasobów używanych przez obiekty, które nie są już potrzebne.