Strona główna : Warunki internetowe : Definicja pierwotna

Prymitywny

In Computer Science, prymityw to podstawa typ danych których nie można podzielić na prostszy typ danych. Na przykład plik liczba całkowita jest prymitywnym typem danych, podczas gdy plik szyk, który może przechowywać wiele typów danych, nie jest.

Trochę języki programowania obsługują więcej typów danych niż inne i nie wszystkie języki implementują typy danych w ten sam sposób. Jednak większość języki wysokiego poziomu mają kilka wspólnych prymitywów.

Jawana przykład ma osiem pierwotnych typów danych:

  1. boolean - pojedyncza wartość TRUE lub FALSE (zwykle wymaga tylko jednej bit)
  2. bajt - 8-bitowa liczba całkowita ze znakiem (od -127 do 128)
  3. krótki - 16-bitowa liczba całkowita ze znakiem (od -32,768 do 32,767)
  4. int - 32-bitowa liczba całkowita ze znakiem (-231 do -231 -1)
  5. długie - 64-bitowa liczba całkowita ze znakiem (-263 do -263 -1)
  6. unosić się - 32-bitowy zmiennoprzecinkowy numer
  7. podwójnie - 64-bitowa liczba zmiennoprzecinkowa
  8. zwęglać - 16-bitowy Unicode charakter
The ciąg typ danych jest ogólnie uważany za niepierwotny, ponieważ jest przechowywany jako tablica znaków.

Prymitywy obsługiwane przez każdy język programowania są czasami nazywane „wbudowanymi typami danych”, ponieważ przechowują wartości bezpośrednio w pamięć. Nieprymitywne typy danych przechowują odwołania do wartości, a nie same wartości. Przykłady innych niż pierwotne typy danych Java obejmują tablice i Klasy.

TechLib - słownik komputerowy Tech Lib

Ta strona zawiera techniczną definicję Primitive. Wyjaśnia w terminologii komputerowej, co oznacza Primitive, i jest jednym z wielu terminów internetowych w słowniku TechLib.

Wszystkie definicje na stronie TechLib są napisane tak, aby były dokładne pod względem technicznym, ale także łatwe do zrozumienia. Jeśli uznasz tę definicję prymitywną za pomocną, możesz odwołać się do niej, korzystając z linków cytowania powyżej.