Strona główna : Warunki oprogramowania : Definicja FPS

FPS

Oznacza „klatki na sekundę”. FPS służy do pomiaru rama rate - liczba kolejnych obrazów pełnoekranowych, które są wyświetlane w każdej sekundzie. Jest to typowa specyfikacja używana do przechwytywania i odtwarzania wideo, a także służy do pomiaru wydajności gier wideo.

Średnio ludzkie oko może przetwarzać 12 oddzielnych obrazów na sekundę. Oznacza to, że liczba klatek na sekundę 12 klatek na sekundę może wyświetlać ruch, ale będzie on wyglądał na niestabilny. Gdy liczba klatek na sekundę przekroczy 12 FPS, klatki wydają się mniej dyskretne i zaczynają się rozmazać. W przypadku filmów powszechnie stosuje się liczbę klatek na sekundę 24 kl./s, ponieważ zapewnia to płynny wygląd. Wiele kamer wideo nagrywa w 30 lub 60 FPS, co zapewnia jeszcze płynniejszy ruch.

60i (60 FPS, z przeplotem) był używany do transmisji NTSC i został zastąpiony przez 60p (60 FPS, skanowanie progresywne) W HDTV. Oznacza to, że HDTV zapewnia nie tylko wyższą jakość rozkład niż NTSC, ale zapewnia również płynniejsze odtwarzanie. Aby skorzystać z większej liczby klatek na sekundę, wyświetlacz, na którym znajduje się wideo wydajność musi obsługiwać częstotliwość odświeżania to co najmniej tak wysoka jak liczba klatek na sekundę. Dlatego większość telewizorów i monitory obsługuje częstotliwości odświeżania co najmniej 60 herc.

FPS służy również do mierzenia liczby klatek na sekundę w grach wideo. Maksymalna liczba klatek na sekundę jest zwykle określana przez połączenie ustawień graficznych i GPU. Na przykład, jeśli uruchamiasz nową grę na starym komputerze, może być konieczne obniżenie jakości grafiki, aby utrzymać wysoką liczbę klatek na sekundę. Jeśli masz nowy komputer z zaawansowanym plikiem Karta graficzna, możesz zwiększyć ustawienia grafiki bez zmniejszania FPS.

Podczas gdy niektóre gry ograniczają maksymalną liczbę klatek na sekundę, nierzadko mocny procesor graficzny generuje ponad 100 klatek na sekundę. Aby gra była grywalna bez żadnego wlec się, pomaga to upewnić się, że gra utrzymuje ponad 60 klatek na sekundę, nawet gdy dużo się dzieje na ekranie. Dlatego rozsądnie jest konfigurować ustawienia grafiki ostrożnie, aby uniknąć przerywanej rozgrywki.

UWAGA: FPS jest również popularnym skrótem od „First Person Shooter”, rodzaju gry wideo 3D, w której widzisz perspektywę głównego bohatera.

TechLib - słownik komputerowy Tech Lib

Ta strona zawiera techniczną definicję FPS. Wyjaśnia w terminologii komputerowej, co oznacza FPS i jest jednym z wielu terminów programowych w słowniku TechLib.

Wszystkie definicje na stronie TechLib są napisane tak, aby były dokładne pod względem technicznym, ale także łatwe do zrozumienia. Jeśli uznasz tę definicję FPS za pomocną, możesz odwołać się do niej, korzystając z linków cytowania powyżej.