GPU
Oznacza „jednostkę przetwarzania grafiki”. GPU to edytor przeznaczony do obsługi grafika operacje. Obejmuje to zarówno obliczenia 2D, jak i 3D, chociaż GPU przede wszystkim przodują w renderowaniu grafiki 3D.
Historia
Wcześnie komputery nie zawiera GPU, co oznacza CPU musiał obsługiwać wszystkie standardowe obliczenia i operacje graficzne. Tak jak oprogramowanie wymagania wzrosły, a grafika stała się ważniejsza (szczególnie w grach wideo), pojawiła się potrzeba posiadania osobnego procesora do renderowania grafiki. 31 sierpnia 1999 firma NVIDIA wprowadziła na rynek pierwszy dostępny na rynku procesor graficzny dla komputer stacjonarny, zwany GeForce 256. Może przetwarzać 10 milionów wielokątów na sekundę, co pozwala odciążyć znaczną część przetwarzania grafiki z procesora.
Sukces pierwszego procesora graficznego spowodował jedno i drugie sprzęt komputerowy i programiści, aby szybko wdrożyć obsługę GPU. Płyty główne zostały wyprodukowane szybciej PCI automaty i AGP sloty, przeznaczone wyłącznie dla karty graficzne, stało się również powszechną opcją. Oprogramowanie Pszczoła lubić OpenGL i Direct3D zostały stworzone, aby pomóc programistom w wykorzystaniu procesorów graficznych w ich programach. Obecnie dedykowane przetwarzanie grafiki jest standardem - nie tylko w komputerach stacjonarnych - ale także w laptopy, smartfonyi konsole do gier wideo.
Funkcjonować
Podstawowym celem GPU jest renderowanie grafiki 3D, która składa się z wielokątów. Ponieważ większość transformacji wielokątnych obejmuje liczby dziesiętne, procesory graficzne są zaprojektowane do działania zmiennoprzecinkowy operacje (w przeciwieństwie do liczba całkowita obliczenia). Ten wyspecjalizowany projekt umożliwia procesorom GPU wydajniejsze renderowanie grafiki niż nawet najszybsze procesory. Przeniesienie przetwarzania grafiki do wydajnych procesorów graficznych jest tym, co umożliwia współczesne gry.
Podczas gdy procesory GPU przodują w renderowaniu grafiki, surowa moc GPU może być również wykorzystana do innych celów. Wiele system operacyjny i oprogramowanie programów teraz wsparcie GPGPUlub obliczenia ogólnego przeznaczenia w procesorach graficznych. Technologie takie jak OpenCL i CUDA pozwalają programistom na wykorzystanie GPU do wspomagania procesora w obliczeniach innych niż graficzne. Może to poprawić ogólną wydajność komputera lub innego urządzenia elektronicznego.