Szybki
Szybki jest język programowania wysokiego poziomu opracowany przez Apple i udostępniony w 2014 roku. Jest przeznaczony do pisania aplikacje dla Apple Platformy, w tym MacOS, iOS, tvOS i watchOS.
Język Swift jest oparty na Objective-C, który był używany do programowania NeXTSTEP w latach 1980. XX wieku, a później w systemach macOS i iOS. Swift ma podobne składnia i utrzymuje obiektowy funkcje Objective-C, ale zapewnia bardziej uproszczone środowisko programowania. Na przykład Swift kod jest łatwiejszy do czytania i pisania niż Objective-C. Pozwala na łączenie kilku typowych poleceń i wymaga średników (;) na końcu każdej instrukcji.
Dodatkowo Swift automatycznie radzi sobie z kilkoma przeszkodami programistycznymi. Na przykład Swift:
- inicjalizuje zmienne, zanim zostaną użyte
- uchwyty „zero” (NULL) wartości jawnie
- zapewnia szyk indeksy są w granicach
- zapobiega przepełnieniu przydzielonej pamięci liczbom całkowitym
- zarządza pamięć automatycznie
Rozwój oprogramowania Xcode firmy Apple IDE obsługuje Swift od wersji 6 (wydanej w 2014). Xcode obsługuje także „Swift Playgrounds”, funkcję, która umożliwia programistom edycję kodu Swift i natychmiastowe wyświetlanie wyników. Na przykład plac zabaw może wyświetlać kod źródłowy po lewej stronie, a symulator aplikacji po prawej stronie. Zmiany w kodzie aktualizują symulację aplikacji w locie. Xcode zawiera kilka placów zabaw, aby zapewnić łatwy sposób nauki języka.
Ponieważ Apple rozwija i utrzymuje język Swift, jest zoptymalizowany pod kątem Apple sprzęt komputerowy. Dlatego aplikacja na iOS opracowana w Swift może działać lepiej niż podobna aplikacja opracowana w innym języku. Apple regularnie aktualizuje Swift o nowe funkcje. Dzięki temu programiści programujący w Swift mogą korzystać z najnowszych osiągnięć w Mac, iPhone, iPadówi inne produkty Apple.
Rozszerzenie pliku: .SZYBKI