Przetwarzanie
Przetwarzanie to język programowania zaprojektowany dla społeczności sztuk wizualnych. To jest open source i używa podstawowego składnia do tworzenia rysunków, animacji i programów interaktywnych. Zawiera również podstawowy IDE, który służy jako interfejs programowania.
Każdy program utworzony w przetwarzaniu nazywa się „szkicem” i można go zapisać w szkicowniku. Są nieskompilowane Kod źródłowy pliki i są zapisywane w formacie zwykły tekst format. Każdy szkic można uruchomić w interfejsie przetwarzania przy użyciu rozszerzenia Komenda. Plik Polecenie umożliwia edycję kodu programu w formacie w czasie rzeczywistym gdy szkic jest uruchomiony. Plik uruchamia szkic jako aplikację pełnoekranową.
Poniżej znajduje się przykład kodu przetwarzającego, który tworzy okno o rozmiarze 640x480 i rysuje prostokąt o rozmiarze 300x200 w pobliżu lewego górnego rogu.
void setup () {
rozmiar (640,480);
}
void draw () {
rect (40,40,300,200);
}
Przetwarzanie jest oparte na Jawa, więc przetwarzanie kodu źródłowego ma podobną składnię do języka Java. Okno Przetwarzanie to w rzeczywistości program Java o nazwie PApplet, który jest językiem Java klasa. Przed wydaniem Processing 3 (w 2015 r.) Możliwe było osadzenie PAppleta w aplikacji Java. Plik aplet zależność została usunięta w Processing 3.0, więc do osadzenia PApplets w aplikacjach Java wymagany jest teraz dodatkowy kod.
Chociaż Processing IDE jest standardowym sposobem tworzenia i uruchamiania szkiców Processing, można je również budować i uruchamiać przy użyciu innych interfejsów. Na przykład możliwe jest używanie IDE, takiego jak Eclipse, tak długo, jak Processing core.jar plik jest importowany. Możliwe jest również uruchamianie przetwarzania szkiców bezpośrednio w przeglądarce internetowej przy użyciu rozszerzenia p5.js JavaScript biblioteka. Wreszcie jest Processing.py biblioteka umożliwiająca pisanie i uruchamianie programów przetwarzających Python.