Wywołanie systemowe
Wywołanie systemowe to żądanie wysłane przez program do system operacyjny. Pozwala na aplikacja mieć dostęp Funkcje i polecenia z systemu operacyjnego API.
Wywołania systemowe wykonują operacje na poziomie systemu, takie jak komunikacja z sprzęt komputerowy urządzenia oraz czytanie i pisanie akta. Wykonując wywołania systemowe, programiści mogą używać wstępnie napisanych funkcji obsługiwanych przez system operacyjny (OS) zamiast pisać je od podstaw. Upraszcza to programowanie, poprawia stabilność aplikacji i sprawia, że aplikacje są bardziej „przenośne” między różnymi wersjami systemu operacyjnego.
Jak działają wywołania systemowe
Aplikacje działają w obszarze pamięć nazywa przestrzeń użytkownika. Wywołanie systemowe uzyskuje dostęp do systemu operacyjnego jądro, który działa w przestrzeni jądra. Kiedy aplikacja wykonuje wywołanie systemowe, musi najpierw poprosić jądro o pozwolenie. Można to zrobić za pomocą pliku żądanie przerwania, który wstrzymuje bieżący proces i przekazuje kontrolę do jądra.
Jeśli żądanie jest dozwolone, jądro przetwarza żądanie, na przykład tworzy lub usuwa plik. Po zakończeniu operacji jądro przekazuje plik wydajność powrót do aplikacji, która przesyła data z przestrzeni jądra do przestrzeni użytkownika w pamięci. Aplikacja otrzymuje dane wyjściowe z jądra w postaci wkład. w Kod źródłowy programu, może to być plik parametr wartość lub wartość zwracana w funkcji. Po otrzymaniu danych aplikacja wznawia proces.
Podstawowe wywołanie systemowe, takie jak pobranie daty i godziny systemowej, może zająć kilka nanosekund. Bardziej zaawansowane wywołanie systemowe, takie jak nawiązanie komunikacji z sieć urządzenie może wymagać kilku sekund. Aby zapobiec wąskim gardłom, większość systemów operacyjnych inicjuje oddzielne jądro wątek dla każdego wywołania systemowego. Nowoczesne systemy operacyjne są wielowątkowy, co oznacza, że mogą jednocześnie przetwarzać wiele wywołań systemowych.